Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Ιστορική Αναδρομή Βιντεοπαιχνιδιών

Με τον όρο «βιντεοπαιχνίδια» εννοούµε όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τα οποία απαιτούν τη συµµετοχή του χρήστη µέσω µίας συσκευής. Για την αναπαραγωγή ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού απαιτείται µία τηλεόραση κανονικής ή υψηλής ευκρίνειας, ένα σύστηµα που θα τρέξει το λογισµικό, καθώς και ένα ή περισσότερα χειριστήρια. Τα συστήµατα που αναπαράγουν το λογισµικό των βιντεοπαιχνιδιών ονοµάζονται παιχνιδοµηχανές. Τα χειριστήρια των παιχνιδοµηχανών ξεκίνησαν από µία πολύ απλή µορφή, µε ένα µοχλό και ένα πλήκτρο. Σήµερα, όµως, έχουν δύο αναλογικούς µοχλούς, έναν ψηφιακό σταυρό κατευθύνσεων και οκτώ πλήκτρα εντολών. Βιντεοπαιχνίδια, ωστόσο, υπάρχουν και για τους προσωπικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπου ο παίκτης επικοινωνεί και αλληλεπιδρά µε το λογισµικό µέσω του πληκτρολογίου και του ποντικιού.

Τα πρώτα βήµατα

Μολονότι οι πρώτες προσπάθειες δηµιουργίας ενός βιντεοπαιχνιδιού έγιναν από το 1947, το πρώτο παιχνίδι που διατέθηκε για πώληση ήταν το Computer Space, που κυκλοφόρησε το 1971.  Ένα χρόνο µετά, δηµιουργήθηκε η πρώτη κονσόλα, µε την ονοµασία Magnavox Odyssey, που ουσιαστικά µετέφερε το Computer Space στην τηλεόραση του παίκτη.
Η ιδέα του Magnavox Odyssey έφερε στην αγορά την πρώτη µεγάλη εµπορική επιτυχία της αγοράς των βιντεοπαιχνιδιών, το Pong της Atari, όπου δύο κινούµενες µπάρες στο πάνω και κάτω µέρος της οθόνης είχαν ως στόχο να πετάξουν την µπάλα µε τέτοιον τρόπο, ώστε η απέναντι να µην την προλάβει (κάτι σαν το τένις).

Οι πρώτες γενιές παιχνιδοµηχανών

Την επιτυχία του Magnavox Odyssey ακολούθησε το Fairchild Video Entertainment System, που έκανε την εµφάνισή του το 1976. Το 1980 κυκλοφόρησε το Space Invaders από την Atari και πολλοί ήταν αυτοί που αγόρασαν τον υπολογιστή µε κωδικό 2600 γι’ αυτό το παιχνίδι, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν διαθέσιµα πιο ισχυρά συστήµατα.
Η αναγέννηση των βιντεοπαιχνιδιών
Η κυκλοφορία του Famicom στην Ιαπωνία το 1983 από τη Nintendo ήταν η αρχή για να γιγαντωθεί η αγορά των βιντεοπαιχνιδιών. Το Famicom κυκλοφόρησε το 1985 στην Αµερική µε την ονοµασία Nintendo Entertainment System (NES) και χρησιµοποιούσε κασέτες (game cartridges) που εισάγονταν στο µηχάνηµα από το µπροστινό τµήµα, όπως οι κλασικές βιντεοκασέτες VHS. Η εταιρεία SEGA µπήκε ανταγωνιστικά στην αγορά µε το Master System την ίδια χρονιά, ωστόσο δεν κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού.
Η επόµενη προσπάθεια της SEGA άνοιξε την αυλαία για την τέταρτη γενιά παιχνιδοµηχανών το 1988 µε τη διάθεση του Mega Drive (Genesis), µε τη Nintendo να αντεπιτίθεται µε το Super Nintendo Entertainment System (SNES) το 1991.
Η πέµπτη γενιά παιχνιδοµηχανών ξεκίνησε το 1993 µε την κυκλοφορία των Atari Jaguar από την Atari, του 3DO από τη Philips και της Amiga CD32 από την Commodore. Τα γραφικά άρχισαν να γίνονται πλέον πολύ πιο εντυπωσιακά. Οι πιο σηµαντικές προσπάθειες έγιναν τα επόµενα τρία χρόνια από τις SEGA, Nintendo και Sony, οι οποίες κυκλοφόρησαν αντίστοιχα τα Saturn (1994), Nintendo 64 (1996) και PlayStation (1994).

Οι «σύγχρονες» γενιές

Η λογική των προσωπικών υπολογιστών άρχισε να περνά και στα οικιακά συστήµατα ψυχαγωγίας και η αγορά καλωσόρισε τα Dreamcast (1998), PlayStation 2 (2000), Nintendo GameCube (2001) και Xbox (2001). To Xbox ήταν η πρώτη προσπάθεια της Microsoft να µπει στην αγορά των βιντεοπαιχνιδιών σε επίπεδο οικιακών συστηµάτων. Χάρη σε ορισµένα αποκλειστικά παιχνίδια και στη διαδικτυακή υπηρεσία Xbox Live κατάφερε να κερδίσει µε αργούς ρυθµούς ένα φανατικό κοινό. Η έβδοµη και τελευταία γενιά παιχνιδοµηχανών ξεκίνησε µε το Nintendo DS (2004), το φορητό σύστηµα της Nintendo που έφερε για πρώτη φορά δύο οθόνες.Η µία από αυτές χρησιµοποιούσε τεχνολογία αφής. Ο παίκτης µπορούσε να χρησιµοποιήσει µία γραφίδα για να δώσει εντολές στα παιχνίδια, καθώς και να συµµετέχει πιο ενεργά στη δράση. Η Sony απάντησε την ίδια χρονιά µε την κυκλοφορία του πρώτου δικού της φορητού συστήµατος, του PlayStation Portable (PSP), που έκανε εντύπωση για τα πολύ καλά γραφικά και τη µεγάλη οθόνη του. Το 2005, η Microsoft µε µία εντυπωσιακή κίνηση τακτικής, πρόσφερε στους παίκτες το δεύτερο Xbox µε την ονοµασία Xbox 360, στο οποίο για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν γραφικά υψηλής ευκρίνειας. Η Sony επένδυσε αρκετά χρήµατα στην κυκλοφορία του PlayStation 3, χρησιµοποιώντας έναν κεντρικό επεξεργαστή µε πολλά υποσυστήµατα που έδιναν µεγάλη ισχύ στο µηχάνηµα για να προβάλλει υψηλής ποιότητας εικόνα και ήχο. Μέσα στο 2010 η Sony παρουσίασε στους παίκτες ένα νέο σύστηµα χειρισµού, το PlayStation Move, όπου οι κινήσεις στο χώρο αναγνωρίζονται και µεταφέρονται στους τίτλους. Η Microsoft ετοίµασε µία ειδική κάµερα που µπορεί να διαβάζει το σώµα του παίκτη, χωρίς αυτός να χρειάζεται να κρατά οποιασδήποτε µορφής χειριστήριο.

Τα είδη βιντεοπαιχνιδιών

Ανάλογα µε το περιεχόµενό τους και το πώς παίζονται, τα βιντεοπαιχνίδια χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες. Η πιο δηµοφιλής είναι αυτή των τίτλων δράσης, όπου ο ήρωας κινείται µέσα στις πίστες και προσπαθεί να φτάσει στο τέλος κάθε επιπέδου χρησιµοποιώντας τις ικανότητές του και διάφορα όπλα. Σηµαντικά υψηλές κυκλοφορίες πετυχαίνουν και τα αθλητικά παιχνίδια, όπως το FIFA και το Pro Evolution Soccer, τα οποία είναι ουσιαστικά εξοµοιωτές ποδοσφαιρικών αγώνων.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

• 1972 - Magnavox Odyssey
• 1976 - Philips Odyssey
• 1977 - Atari 2600
• 1980 - Game & Watch
• 1980 - Intellivision
• 1982 - Atari 5200
• 1982 - Commodore MAX
• 1983 - Intellivision II
• 1983 - MSX
• 1983 - NES (Nintendo Entertainment System) 1985 - SEGA Master System
• 1986 - Atari 2600 Jr.
• 1986 - Atari 7800
• 1989 - Atari Lynx
• 1989 - Game Boy
• 1989 - TurboGrafx-16
• 1989 - SEGA Mega Drive
• 1990 - Amstrad GX4000
• 1990 - Commodore 64GS
• 1990 - Neo Geo
• 1991 - CD-i
• 1991 - SEGA Game Gear
• 1991 - SNES (Super Nintendo Entertainment System)
• 1992 - SEGA Master System II 1993 - Amiga CD32
• 1993 - Atari Jaguar
• 1993 - 3DO
• 1994 - Neo Geo CD
• 1994 - PlayStation
• 1994 - SEGA Saturn
• 1995 - SEGA Nomad
• 1995 - Virtual Boy
• 1996 - Game Boy Pocket
• 1996 - Nintendo 64
• 1998 - Dreamcast
• 1998 - Game Boy Color
• 1998 - Neo Geo Pocket
• 1999 - Neo Geo Pocket Color
• 2000 - PlayStation 2
• 2000 - PSone
• 2001 - Game Boy Advance
• 2001 - GameCube
• 2001 - Xbox
• 2003 - Game Boy Advance SP 2004 - N-Gage QD
• 2004 - Nintendo DS
• 2004 - PlayStation Portable
• 2005 - Game Boy Micro
• 2005 - Gizmondo
• 2005 - Xbox 360
• 2006 - Nintendo DS Lite
• 2006 - PlayStation 3
• 2006 - Wii
• 2008 - Nintendo DSi
• 2009 - Nintendo DSi XL
• 2009 - PSP Go
• 2010 - Nintendo 3DS

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου